close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קורס למנהלים- הדרך שלך לשדרג את הקריירה שלך

מערכת שורשטז שבט, תשעו26/01/2016

מנהלים צריכים לדאוג לפיתוח הקריירה שלהם בדיוק כמו עובדים זוטרים. במאמר הבא נסביר איך עושים את זה ונבין את היתרונות של בחירת קורס ייעודי

תגיות:

נכון לשנת 2011, מעל 1.7 מיליון גברים ועוד 1.5 מיליון נשים השתתפו בכוח העבודה האזרחי בישראל. שיעור ההשתתפות בכוח העבודה של נשים עולה בהדרגה החל משנת 1990 ושיעור ההשתתפות של גברים נשאר קבוע, אך המגמה היא של הצטרפות יותר מועסקים בטווח משרות רחב ומגוון.

מעבר לכך, מנהלים עובדים יותר שעות מבעלי משלחי יד אחרים. כאן ההבדלים היחידים הם על בסיס מגדר: מנהלים גברים עובדים 44.7 שעות בשבוע בממוצע, לעומת נשים מנהלות שעובדות 38.8 שעות בלבד. רוב המנהלים מחזיקים במספר של 13-15 שנות לימוד וכמעט 23% מגיעים לתפקידי ניהול עם 16 ומעלה שנות לימוד.

פערי

השכר בין מנהלים ועובדים זוטרים לא באים על חשבון הצורך בפיתוח מקצועי. בניגוד למה שנהוג לחשוב, מנהלים לא יכולים להרשות לעצמם לקפוא על השמרים. גם 16 שנות לימוד ומעלה לא תמיד מכינים את המנהלים לתנודות בשוק העבודה. הדרך היחידה של מנהלים לשדרג את הקריירה שלהם ולא להישאר מאחור היא באמצעות קורס הכשרה ייעודי.

כל מה שצריך לדעת על קורסי ניהול

יש שורה ארוכה של קורסים למנהלים שמתוכם ניתן לבחור. בבתי ספר מקצועיים משלבים בהצלחה בין לימוד תיאורטי למתן כלים פרקטיים, אך מביאים בחשבון גם את הצמיחה האישית וההתפתחות המקצועית הייחודית לכל משרת ניהול. הקורסים תפורים לצרכים המודרניים של הארגון והם נלמדים בכיתות קטנות. קורס ניהול בכיר לדוגמא מיועד למנכ"לים, סמנכ"לים, יו"רים ודירקטורים, בעוד קורס פיננסי מתבסס על פרקטיקום לניהול כספי. יש גם אפשרות להירשם לקורסים עבור מנהלים שאינם מגיעים מרקע פיננסי וללמוד על קריאת דו"חות, קשר עם רואה חשבון וקבלת החלטות על בסיס המצב הכלכלי של החברה.

סוגים נוספים של קורסים והכשרות בתחום הניהול מתייחסים לשירות מכירות ופרויקטים, מיומנויות ניהול, משאבי אנוש והדרכה וביקורת פנימית והתמודדות עם תלונות הציבור. במקביל, מנהלים שרוצים לשדרג את הקריירה יכולים לתאם תהליכי פיתוח ארגוני. תהליכים אלו כוללים אבחון ארגוני, איתור וניתוח של צרכי לקוחות, תהליך הדרכה וליווי והטמעה של התהליך בארגון. מנהלים משתמשים בפיתוח ארגוני כדי להצמיח את החברה שלהם, ובמקביל גם לדאוג לאופק תעסוקתי יציב יותר עבור עצמם.

למה מנהלים צריך ללמוד ניהול?

מנהלים בטווח גילאים רחב יכולים כמובן ללמוד קורסים ממדעי הרוח, החברה והמשפט, אך לקורס ניהול יש יתרונות ייחודיים. בקורס כזה לומדים על התפתחויות בענף הניהול ועל השפעות של שיטות ניהול מחברות שונות ברחבי העולם. מנהלים צריכים ללמוד ניהול לא רק כדי לבצע את התפקיד שלהם טוב יותר, אלא גם על מנת לפתח את עצמם. הקורס מאפשר להם להישאר עם אצבע על הדופק ולבצע בקרה עצמית. במהלך הקורס הם פוגשים מנהלים נוספים, מתרשמים ממרצים בעלי ניסיון וסופגים לא מעט השראה.

לסיכום, התשובה לשאלה למה כדאי למנהלים ללמוד ניהול צריכה להיות ברורה לכל מי שנושא במשרה בכירה. אי אפשר לדעת מה יוליד יום וכיצד תתפתח הקריירה של המנהל, אך בעזרת קורס ייעודי ניתן להתכונן לכל מצב. הקורסים מביאים בחשבון את צרכי הניהול ואת השינויים בדרישות העובדים. בעזרת קורס ניהול ניתן לשפר את הקריירה הקיימת וגם להתפתח מבחינה מקצועית. הקורס עולה בקנה אחד עם הצרכים של מנהלים במגזר הפרטי והציבורי והוא מועבר כחלק ממסלול הכשרה מאתגר.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה